קונסרבטוריון כפר ורדים | לימוד נגינה משפר את ההישגים בלימודים

לימוד נגינה משפר את ההישגים בלימודים

   

בשנים 1969-1968 נערך מחקר מטעם אגף החינוך העירוני של ניו-יורק ואשר הקיף 13,000 תלמידים מתוך 43 בתי ספר. במחקר זה בדקו את תרומת החינוך המוסיקלי לכושר הקריאה ונתגלה שתלמידים אשר זכו בחינוך מוסיקלי גילו הישגים הרבה יותר גבוהים בכושר הקריאה ובהבנת הנקרא מאשר תלמידים אשר לא קיבלו כל חינוך מוסיקלי.
באותו מחקר נתגלה גם שתלמידים אשר השתתפו בשיעורי נגינה בכלי מקלדת זכו לציונים הרבה יותר גבוהים במתמטיקה ובהיסטוריה מאשר תלמידים אשר לא השתתפו בשיעורי הנגינה, וזאת למרות שלא היו הבדלים במבחני המשכל שלהם.

 

מחקר אשר נערך בבתי ספר ציבוריים באלבקרקי שבניו- מקסיקו הראה שתלמידים אשר השתתפו בתזמורות בתי הספר הפגינו, במבחני כשרים בסיסיים של קליפורניה ציונים הרבה יותר גבוהים מעמיתיהם לכיתה, אשר לא היו חברי תזמורת. נתברר גם שכל שנה נוספת בה השתתפו. התלמידים בתזמורת בית הספר הוסיפה נדבך נוסף להפרש התוצאות של המבחנים הללו לטובת חברי התזמורת. ההבדלים גם מצאו את ביטויים בין חברי התזמורת עצמם. ככל שגדל משך זמן השתתפותם בתזמורת, כך גדל הפרש הציונים לטובת המתמידים יותר.

 

ב-15 באוגוסט 1994 הופיעה בעיתון "מעריב" הכותרת הבאה: "מוסיקה עוזרת למתמטיקה" ומיד מתחתיה הפרטים הבאים: "פעוטות שלומדים מוסיקה עשויים להצליח טוב יותר במתמטיקה, שחמט ואפילו בקריאת מפות, בשלב מאוחר יותר בחייהם – גילה מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה" את הידיעה הביא סופר א.פ. בלוס אנג'לס מתוך דברי מלקולם ריטר.